הגמרא במגילה מספרת על האמורא אביי שנשלח ע"י רבו רבה להעביר משלוח מנות לראש הגולה, הנסיך של יהודי בבל, והוא הגיע אליו עם משלוח המנות אחרי סעודת פורים כאשר כבר היה שבע, אך שם הגישו לו שישים צלחות עם בישולים שונים, וזה היה כה טעים שהוא סיים את הכול 'וכמעט בלע גם את הצלחות עצמן', כך מתארת הגמרא, והיא מסכמת שלדברים טעימים כנראה תמיד יש מקום בבטן. זה מזכיר מצב רפואי פתולוגי הנקרא בולימיה- הפרעת אכילה המתבטאת בבולוסים של אוכל בכמויות בלתי נשלטות שלאחריה הקאות יזומות עד כדי חמצת אוימה של תעלת הלוע.
אבל הפרעות האכילה היתר שכיחות קשורות למיעוט אכילה. התופעה שכיחה, והשכיחות ממשיכה לעלות כל הזמן, וחוצה אוכלוסיות. ויש גם בנים הסובלים מכך. חלק מההופעות ההתנהגותיות הרבות הן- עיסוק אובססיבי במשקל, בדיאטות רזון, בשליטה באכילה, ובמראה החיצוני . ספירת קלוריות, או בחינה דקדקנית ואובססיבית של מרכיבי המזון, שקילה יומיומית או מספר פעמים ביום, חוסר נוחות או הימנעות מאכול ליד אנשים אחרים, ריטואלים וטקסים סביב אכילה והתעסקות במזון ,הימנעות מפגישות עם חברים, עיסוק בפעילות גופנית בצורה אובססיבית ועוד.
סימנים גופניים אופייניים הם- תנודות ניכרות במשקל הן למעלה והן למטה, תלונות במערכת העיכול, סחרחורת במיוחד במעבר לעמידה, עילפון או אבדן הכרה, תחושה תמידית של קור, ידיים ורגליים קרות או נפיחות ברגליים, עור ושיער יבשים וציפורניים שבירות, חולשת שרירים ועוד.
החזרת המערכת לאיזון היא בעיה קשה ומורכבת, אורכת זמן רב ולעיתים אף אינה מצליחה להגיע לפתרון. הפרעת האכילה עלולה לפגוע נזק בלתי הפיך בהתפתחות בריאה של העצם, ולהביא לאוסטאופורוזיס בגיל צעיר. מדובר על טיפול הורמונלי ארוך טווח בשילוב עם עליה מכוונת במשקל ושמירה על BMI תקין, לעיתים בשילוב עם טיפול התנהגותי-נפשי. היות והפרעות האכילה בדרך כלל מלוות בנטייה אובססיבית-קומפולסיבית, הערכה עצמית נמוכה, נוקשות, ונטייה לדיכאון – חשוב ביותר לתת את הדעת גם לאיזון הנפשי של הנערה הסובלת.