חז"ל מספרים שקיים הבדל בין גוף של יהודי לגוף של גוי. הגוף של היהודי חם יותר מפני שהוא דאוג ולחוץ במשך כל שעות היום בחובה שלו לקיים מצוות, בעוד שהגוי שחי יותר בנחת -טמפרטורת גופו נמוכה יותר.
לפי סברה זאת, היה נכון לומר שהגוף של האשה היהודיה קר יותר משל האיש, כי היא חייבת בפחות מצוות. מצד שני הגמרא מביאה גם אמירה הפוכה: גויים שאוכלים גם שקצים ורמשים הגוף שלהם מתחמם יותר מאשר גוף של יהודי שאוכל רק מאכלים כשרים. אז איפה האמת העובדתית ? זה לא לגמרי ברור, ואולי זה משתנה לפי התקופה ההיסטורית ולפי המצב הגאוגרפי. אז ישנם הבדלים תאורטיים לפי חז"ל בין הגוף היהודי לגופו של הגוי.
עם כל זה, בעידן רפואה המודרנית, שברור הוא שכולנו סומכים על ניסויים רפואיים מדעיים שבמבוצעים בכל העולם בגופם של גויים וכן נשתמש בתרופות שהן פירות הניסויים האלו. ואף אחד לא יאמר שעל פי ההלכה היות והגוף של היהודי שונה מהגוף של הגוי , ישנה בעיה לסמוך על יעילותן של תרופות שנוסו רק על גויים, גם אם אנחנו שונים לחלוטין .
חז"ל בחכמתם מצאו דרכים להרחיק את היהודי ממגע יומיומי עם הגוי, וכך הם תיקנו תקנות בנוסף לדיני הכשרות שמהווים חסם ראשוני לקשר כזה. הם גזרו על בישולי גויים ופת של גויים . מותר בשעת הדחק לאכול רק 'פת פלטר' – פת שנאפה על ידי אופה גוי שהוא מקצועי ואופה לרבים, כך שלא נוצר עמו קשר ידידותי כשאוכלים את הלחם שהוא הכין. נאסר עלינו גם לשתות יין של גוי.. והוא מכונה בפי העם 'יין נסך' למרות שלא ניסכו אותו לעבודה זרה. והסיבה לכל הגזירות היא- כפי שכתוב: 'גזרו על פתם משום יינם ועל יינם משום בנותיהם' – קירבה לגויים מסוכנת, שאחריתה עלולה להגיע לנישואים מעורבים, שהם אסון גדול לעם ישראל מאז ועד היום. אכילה יחד סביב שולחן מקרבת את הלבבות. כל החסמים נועדו כדי שלא ניפול לבור שממנו לא נוכל לצאת.
פורסם בערוץ 7