יעקב נולד כשידו אוחזת בעקב אחיו, ולפי התיאור שניהם נולדו בלידה רגילה במצג ראש. לפי התיאור של אחיזה בעקב, נראה שהם היו תאומים זהים, שנוצרו מביצית אחת וגדלו באותו שק הריון.
אך תמוה הדבר כי זה לא ממש מתאים לתיאור הפיזי שלהם – יעקב היה תינוק רגיל ועשו היה שעיר באופן קיצוני, מכוסה בפרווה כמו חיה, אדרת שיער. אגב, גם אצלו וגם אצל אליהו הנביא, הכוונה היא לבגד שעשוי מעור עם פרווה.
הדמיון בין התאומים הולך ופוחת כאשר מביטים לעבר התכונות האנושיות שלהם, שהיו הפוכות ממש, ועל פי חז"ל זה התחיל עוד מזמן שהותם ברחם אמם. אז מה באמת קרה בלידה הזו, אחרי חודשים ששני העוברים התרוצצו בבטן אמם עד שקצה ליבה בהריון? האם ריבוי התנועות הטריד את מנוחתה או משהו עמוק יותר?
מחקרים שבחנו את הקשר בין סדר יציאת התאומים מרחם אמם בזמן הלידה, לבין תחלואה קצרה וארוכת טווח של התאומים, הראו שמצד אחד התאום השני היה בדרך כלל במשקל נמוך יותר מהראשון, כאילו ה'בריון' בין שני התאומים גם נדחף קדימה בתור לצאת ראשון מהרחם, אך לעתיד הרחוק יותר לא נמצא שום הבדל משמעותי בתחלואה ובתוחלת החיים בין מי שיצא ראשון לזה שיצא אחריו.
גם מבחינה חינוכית, ומבחינת תחזית ההצלחה בחיים, לא נמצא הבדל משמעותי בין שניהם, למרות שניתן היה לחשוב שהראשון מבין השניים, גם אם הוא הקדים את אחיו בדקות ספורות בלבד, ירגיש שהוא הגדול, ושזה ישפיע על ביטחונו העצמי ועל הרגשת האחריות והבגרות שלו. אז זה כנראה לא נכון, ולשניהם סיכויים שווים להתקדם ולהצליח בחיים.
אמנם בחיי היומיום בילדותם של התאומים התברר שקל הרבה יותר לגדל תאומים בנים מאשר תאומות בנות, מפני שכמקובל אצל בנות למרות הקשר ההדוק והחברות הקרובה קיימת ביניהן גם תחרות גלויה וסמויה שגולשת לפעמים למריבות, מה שנדיר אצל בנים. יש האומרים שהכי קל לגדל בן ובת, כי הם במסגרות שונות ויש להם חברים שונים כל שנקודות החיכוך מעטות יותר.
מאידך- הסטיגמה החברתית המקובלת מחייבת את הבת לנהוג כמצופה מבת ואת הבן כמצופה מבן, ופעמים רבות הבת בוגרת יותר וחזקה יותר וגבוהה יותר בילדות, וזה מאפיל על אחיה. אנחנו זכינו בשתי בנות מתוקות- תהילה ותפארת- שונות כל כך ודומות כל כך. נולדו בהפרש של 2 דקות והן חברות טובות במיוחד. זכינו בכפל מבצעים. שתיים במחיר של אחת.