אתם בוודאי מכירים כולכם את חמש שפות האהבה של ג'רי צ'פמן. כולן מתחילות באות 'מ': שפת המילים והמחמאות, שפת המקום [להעניק מזמנך], שפת המעשים והמחוות, שפת המתנות ושפת המגע.
זאת השפה הגבוהה ביותר, והיא שואבת מכוחם של הכרובים בבית המקדש, בקודש הקודשים, שמבטאים את האהבה שבין ריבונו של עולם לבין כנסת ישראל.
הגיבורה שלי היא מרים הנביאה, שחיה כל חייה חיי שליחות, ופועלת עם ראש גדול. גם כנערה היא לוקחת את המושכות בידיה, ומצמיחה מחדש את האהבה בין הוריה שחישבה לנבול, רוקחת בקסמיה את סם האהבה, ומזמינה את החיבור הקדוש בין אביה ואמה, אותו חיבור שמוליד את משה רבינו. היא פועה לעוללים הטריים, שופעת בטובה ומביאת את בשורת החיים. וכך זוכה להציל את חייו של האח שהפך לנביא ה', לא קם כמותו נביא ומביט. וכשמסירותו של משה ממסכת ומעיבה על הקשר האינטימי עם אשת בריתו, היא שוב נושאת את קולו של החיבור, את קולה של הנשיות המחברת, המעצימה, המצמיחה
והנה אני רואה קריאה הפוכה לגמרי במהותה. יש מציאות קשה של עגונות ומסורבות גט [וגם מסורבי גט] שראוי להתייחס אליה ציבורית ולמצוא לה פתרון הולם, על זה אין ספק. נעשים ע"י 'הממסד' מאמצים כבירים בנושאים האלו, ויש לעשות עוד יותר. יש נשים מוכות ואף נרצחות [רובן במגזר הלא-יהודי], וגם כאן יש לפעול יותר. אבל האם המענה הוא קריאה לפירוק ו'קירור' של עוד בתים?
ועוד – יש לאחרונה יותר מידי הפגנות של דמויות 'בדימוס', המילואימניקים והטייסים בדימוס שמאיימים לפרק את הבית הלאומי. והנה אשת ציבור שבגילה מבחינת הלכות הטהרה היא 'בדימוס' מורה לנשים צעירות להרחיק בין איש לאשתו, להנמיך את כוחן המעצים של הלכות טהרת המשפחה, בעצם להחפיץ את המושג הזה, ולהפוך אותו למשהו זול, כלי שנתון ללחצים ולאיומים, לקחת את הכח המחבר הזה ולהפוך אותו לכוח מפריד, כלי נשק להשגת אג'נדות תוך פירוק הבית הפרטי.
כל המושג של שימוש בקשר האינטימי כסוג של לוחמה בין המינים מחפיץ את המעמד וגם את האישה. האם מדובר בסנקציה לגברים בלבד? 'אשת ההלכה' רואה את האישה היהודייה כשפחה ממיצג השפחות שהיא מרום מעמדה קוראת לה למרוד בבעלה?
הקשר האינטימי בין איש לאשה הוא קדוש, הוא דבר אידיאלי שראוי לחזק אותו כמה שאפשר. הוא לא עניין של זכויות וחובות משפטיים, ולא פוגעים בו או משתמשים בו ככלי להשגת מטרות. ההסתכלות הזו רואה אפילו בזוג נשוי שני אינדיבידואלים שונים ונפרדים. זו תפיסה פרוגרסיבית שרוצה לפרק את כל המסגרות המסורתיות. זה היפך כוונת התורה 'והיו לבשר אחד'.
עצוב שאישה שמתיימרת להיות אשת הלכה מנסה לפגוע בבית היהודי המקודש. עצוב מאד.